Een website gemaakt om te informeren.

Na een lange tijd - doelbewust - onder de publieke radar te blijven, is het tijd om het roer om te gooien. That's Why staat officieel online!

Scroll down

De creatie van een eigen bedrijfswebsite

Het moet gezegd, we zijn al een tijdje actief. Aangezien het druk was, bleef de website uit. Ondertussen zijn we zover geraakt om beetje bij beetje de eigen website te ontwikkelen. Natuurlijk is het leuk om weten dat er genoeg werk is om onze website wat achterwege te laten, maar daar mocht na een tijdje wat verandering in komen.

De zoektocht naar wat gewenst was

Ieder project begint met (zelf)reflectie. Verschillende vragen moeten beantwoord worden alvorens we ook maar enigszins kunnen denken aan een structuur, of laat staan een design. Vragen zoals:

  • Waar zijn onze klanten naar op zoek?
  • Wat zijn onze waarden en normen?
  • Hoe kunnen gebruikers goed informeren over onze diensten?
  • Moeten we hen details geven over de projecten die we realiseren?
  • Informeren we de klant over webtrends, nieuwe technologieën of tips & tricks?

Alle vragen werden zorgvuldig beantwoord om de juiste strategie te bepalen voor de website.

Structuur en design

Eens we de belangrijkste doelstellingen hadden geformuleerd, kon het structureren van de website beginnen. Een wireframe werd gemaakt en alle elementen werden door een héél eenvoudige visuele voorstelling correct gepositioneerd. Dit wireframe vormt de basis voor het uiteindelijke design en het ontwikkelproces, maar is altijd abstract.

Het wireframe van thatswhy.be

Het design

Ook bij het ontwerpen van de website werd alles minstens twee maal herzien. Er werden verschillende pistes gevolgd om binnen de opgegeven structuur toch een geheel andere beleving te creëren. Met deze verschillen in look & feel werd afgewogen welke het best bij de That's Why mentaliteit aanleunde.  

Work in progress: één van de look en feels

De website diende de bezoeker aan te spreken, maar ook rustgevend werken. De gebruiker moet zich op zijn gemak voelen, want dat is ook wat we willen als we voor een klant werken. Met enkele fellere kleuren zorgen we ervoor dat de aandacht niet verzwakt.

Het uiteindelijke design van de That's Why website

Ontwikkeling van de website

De ontwikkeling van de website is het meest tijdrovende proces, maar het denkwerk die eraan vooraf ging, moet nu niet meer worden overgedaan. Het wireframe die gemaakt werd, kan ook al vroeg gebruikt worden als leidraad binnen het ontwikkelingsproces.

Conclusie

Het resultaat mag gezien worden. De website geeft de juiste boodschap aan bezoekers. De dag van vandaag mogen we zeker niet vergeten dat we binnenkort terug nieuwe zaken aan onze website toevoegen, aangezien het web nooit stilstaat! To be continued...